Hvordan kan vi hjælpe?

Du er velkommen til at ringe eller sende os en mail vedr. din næste glarmesteropgave.

Kontakt os i dag

Vi udskifter alle typer ruder, i alle typer biler.

 

Vi har både billige ruder, og ruder til nettopriser.

 

Vi kan kontaktes på:

Bakkegårdsvej 305, 3050 Humlebæk

Jes - 28 85 61 32

Erik - 40 45 71 80

eboglas@eboglas.dk

Udskiftning af frontruder

Frontruden er i vore dages biler en integreret del af bilens karosseri – hvorfor det er essentielt for bilens sikkerhedsniveau at frontruden forbehandles, limes og monteres korrekt.

 

Vi udskifter alle typer ruder i alle typer biler.

 

Her udskiftes en forrude på en Ford Escort. Ruden tages forsigtigt ud.

Når en frontrude skal limes er det af afgørende betydning for sikkerheden, at vedhæftningen er optimal. Vi går ikke på kompromis med sikkerheden og limer derfor udelukkende autoruder med 2-komponent BETAMATE-lim, som er godkendt af og anvendes på de førende bilfabrikker.

 

Når man limer frontruder, bliver det færdige resultat ikke bedre end det forarbejde der er lagt for dagen. Det er af største vigtighed at rense og forbehandle (prime) både underlaget og selve ruden, så vedhæftningen bliver optimal. Hos EBO Glas følger vi naturligvis forskrifterne for både forbehandling, limning og montering slavisk.

I værste fald...

En frontrude der ikke er korrekt monteret kan betyde, at bilens air-bag mister sin beskyttende funktion. Frontruden skal kunne modstå det tryk der kommer fra air-bag´en, når førerens vægt kastes ned i den ved en kollision.

 

Afhærdning

En anden vigtig faktor er overholdelse af afhærdningstiden. Ved at benytte BETAMATE E2400-lim sparer vi dig for dyrebar tid - BETAMATE E2400 har en hærde tid på kun ca. 1,5 time - i modsætning til andre lim typer.

Stenslagsreparation

Glass Medic

En enestående reparationsmetode til frontruder. Metoden er branchens førende og har været i brug hos EBO Glas i over 20 år.

 

Metoden kan bruges til alle mindre stenslag og begyndende revner - forudsat at skaden er uden for det primære synsfelt. Reparationen er varig og forhindrer at ruden revner yderligere.

 

Selve reparationen foregår ved at revnen under vakuum fyldes med en særlig ratsin (kunstharpiks), der limer bruddet sammen, hvorefter man hærder bruddet med ultraviolet lys.

 

Metoden kan også benyttes på tonede ruder og selve reparationen kan foretages på omkring 30 minutter. Mange forsikringsselskaber insisterer nu på, at frontruder der kan repareres, skal repareres og ikke udskiftes.

 

Forsikringsselskaberne betaler for det meste alle reparationsomkostningerne, samtidig med at der gives afkald på selvrisikoen.

 

Rudeplaster

Opdager du et stenslag, kan du forhindre støv og snavs i at sætte sig i revnen ved at sætte et rudeplaster på (bestil under kontakt).

 

Hav derfor altid et rudeplaster liggende klar i handskerummet, så du kan begrænse skaden.

Skulle uheldet være ude aftørrer du området omkring stenslaget, sætter rudeplasteret på "såret" og ringer hurtigst muligt til os og bestiller tid til en reparation.

 

Frontruden er i vore dages biler en integreret del af bilens karosseri – hvorfor det er essentielt for bilens sikkerhedsniveau, at frontruden forbehandles limes og monteres korrekt.

 

Før:

Et ubehandlet stenslag er ikke blot irriterende at se på - man risikerer også at revnen pludselig breder sig til resten af frontruden, så en udskiftning er eneste redning.

 

Efter:

Revnen er effektivt lukket med kunstharpisk - revnen "løber" ikke og ruden bevarer sin oprindelige brudstyrke.

Eneste spor efter reparationen er en lillebitte mat plet - man vil næppe kunne se at ruden er repareret.